Eerste dag! - Reisverslag uit Pécs, Hongarije van Brenda Feijen - WaarBenJij.nu Eerste dag! - Reisverslag uit Pécs, Hongarije van Brenda Feijen - WaarBenJij.nu

Eerste dag!

Door: Brenda Feijen

Blijf op de hoogte en volg Brenda

31 Augustus 2014 | Hongarije, Pécs

Lieve Allemaal!

Daar zitten we dan, in Pécs. Voor mij is de reis vrij soepeltjes verlopen, alleen afscheid nemen daar ben ik niet voor gemaakt. M’n lieve mama, zusje en opa en oma kwamen me uitzwaaien op het vliegveld, natuurlijk hebben de nodige traantjes gevloeid. Voor mijn (op dat moment) toekomstige kamergenootje was er al spanning of ze de vlucht überhaupt zou halen. Autopech :(. Maaar, gelukkig is dan toch alles nog goed gekomen en gingen we samen onderweg naar Pécs.

Na 2 uurtjes in het vliegtuig kwamen we aan op het vliegveld in Boedapest, gelukkig stonden daar de geld automaten al smachtend op ons te wachten, want ja met euro’s kom je hier niet ver. Omdat de wisselkoers ongeveer 1:315 is heb ik maar gelijk even 20.000 forint gepind, natuurlijk kwam dit in slechts 1 briefje uit de automaat. Toen we onze reis vervolgde gingen we samen met vijf Portugezen en een Duits meisje onderweg naar Pécs in een busje. Dit was nog ongeveer een reis van 210 km en duurde dus ook nog 2 uur. Maar daar heeft niemand echt wat van gemerkt want we lagen allemaal lekker te slapen.

Aangekomen in het Hunyor Hostel mochten we ons inschrijven en kregen we ons kamernummer te horen, nummer 204. Bij onze kamer ontbrak de 0 op de deur al, wat wij dus geen gunstig voorteken vonden. In eerste oogopslag is de kamer heel erg wennen, het is helaas geen 20m2 kamer met eigen badkamer van minstens zoveel m2, zoals mijn mooie kamer in Tilburg. Het is een wat kleiner kamertje, 2 bureaus, 2 bedden, 2 kasten, een bad/douche, toilet en wastafel. Helaas zelfs maar 1 bureaustoel, haha. Het is gelukkig wel allemaal schoon maar gewoon net wat ouder als dat we gewend zijn in Nederland. Maar nu we al onze spulletjes uitgepakt hebben voelt het toch wel al een beetje als thuis. En het uitzicht wat we hebben mag er ook absoluut wel zijn, dat is echt heel mooi! Hiervan zal ik al n foto uploaden. Om dan ook nog even over het weer te beginnen, ben ik blij dat ik mijn zomerkleren en zonnebril bij heb! Het is prachtig weer, het weer dat je in Nederland zou willen, 25-30 graden, stralende zon.

We zijn gister (zaterdag) avond ook maar gelijk even de stad gaan ontdekken voor het eten. Het centrum is een klein kwartiertje lopen maar het is een heel mooi stukje om te lopen, een beetje Romeinse invloeden ik zal binnenkort snel wat foto’s uploaden! Maar ik heb mijn camera op dit moment nog niet echt gebruikt. Het restaurant straatje waar we in terecht kwamen was heel gezellig! En hoe later, hoe gezelliger. De zoektocht naar een restaurant waar we dan ook iets van de kaart zouden begrijpen was hels. Van Hongaars valt echt he-le-maal niks te maken. Maar gelukkig zat er een soort steakhouse wat zijn gerechten in het Hongaars, Duits en Engels op de kaart had staan. Maaaar, toen moesten we nog eten kiezen, omdat ik al zo goed in kiezen was dit natuurlijk helemaal erg. Ik heb nog nooit zo’n uitgebreide kaart gezien! Pizza, pasta’s, salades, Mexicaans, spareribs, hamburgers en overal nog heel veel keuze in! We gingen nog maar even voor de vertrouwde pizza. En die pizza was lekker! :) Wel heeel groot en heeel dik, ik heb de helft laten liggen en dat gebeurd bij mij meestal niet zo snel.

Weer terug in het Hostel waren we natuurlijk ontzettend moe, maar hé, we wilde ons niet laten kennen en zijn rond een uur of 11 nog even naar beneden gelopen om met onze mede-hostel genoten een drankje te doen. Dit was natuurlijk heel gezellig! :)

Vandaag (zondag) zijn we boodschappen gaan doen, we gaan proberen zelf te koken in de keuken van hostel. Wish us luck, haha. Morgen hebben we nog een vrije dag en daarna zal onze introweek beginnen. Voor morgen staat een bezoekje brengen aan de shopping mall, Árkád, op de planning, natuurlijk moeten we nog wat noodzakelijke dingetjes kopen. Voor nu nog even lekker genieten van het mooie weer! :)

Ik zal snel weer iets van me laten horen en natuurlijk foto’s uploaden!
Heeeeel veeeel liefs <3

• 01 September 2014 - 14:37

Frans Feijen:

Fijn dat je goed bent aangekomen en het er, naar ik lees, naar je zin hebt!